Thursday, May 27, 2010

Repjegymodositas helyett...

... Szivtam egy nagyot.

Persze, miert kell mindig mindent a vegere hagyni?
Eloszor is: talan azert, mert az elmult 8 evben kismillio repjegyet modositottam mar.
Tovabba: ki tudta, hogy 7 oranyi telefonalas nem eleg egy atfoglalasra.

Tegnap nagy slunggal felhivtam a Zuji nevu ceget, ahol repjegyet vettem 3 honapja Davidnak.
Kb. fel orat tartottam a vonalat, mire egyaltalan felvettek, majd az operatorral beszelve arra jutottunk, hogy hivjam a British Airways-t, mert csak a legitarsasag tud kozvetlenul ingyenesen modositani - a Zuji, mint jegykibocsato 100 Euro felarat szamlaz.

Igen am, mondja a holgy, de hol van David? Mondom nincs itt, eppen Ujzelandon tartozkodik.
Akkor hivja fel oket o Ujzirol, es egyebkent is, ki fizette a jegyet? Nem o. Mondom: nem hat, mi fizettuk - es itt osszezavarodtam, akkor meg azt hittem, hogy az Amexszal en. Rovid adategyeztetes utan (ahol az osszes adatat helyesen bediktaltam), Lackot hivtam, masik hitelkartyank adatait bediktaltam.

Ekkor o nem hogy orult volna, kozolte, hogy ez igy nem lesz jo, Davidnak kell kifizetni a modositast. Mondom neki: a Britishnel nem ingyenes? De lehet, de akkor is biztos lesz valami kezelesi koltseg. Erre en: figyeljen ram, David nincs itt, es nem beszel angolul, masreszt se hitelkartyaja, sem keszpenze nincs, hiaba gondolja a holgy, hogy majd letetet fog elhelyezni egy British irodaban Aucklandban - mert nem fog. EN vagyok az, aki intezem, es legyen szives segiteni, mert nem ez az elso eset, hogy mas csaladtagnak ugyanigy csinalom(nam). Erre o, nem tud segiteni, hivja David es helyezzen el letetet.

Megegyszer megismeteltem, amit mondtam, erre o, akkor hivjam a British-t (holnap, mert mar zarva vannak), majd meglatom, hogy nem fogjak modositani, csak a David beleegyezesevel, mert nehogy ne tudjon arrol, hogy o nem utazik holnap. Mondom neki, higgye el, tudja a gyerek, hogy nem utazik el Sydney-bol Budapestre, mivel AUCKLAND-ban van, Ujzelandon. Tobbek kozott fizikailag lehetetlen.

MA reggel 9-kor nekilendultem meg egyszer a Zujinak. Egy ora alatt beszeltem 3 kulonbozo emberrel, mindegyik egy kicsit mast mondott, de egyik sem ugyanazt, amit a tegnapi holgy. Viszont, mivel nem birtak elerni a Britisht, megkertek, hogy hivjam en. Felhivtam.

OTVENHAT percet tartottam a telefont es vartam a kezelore. 11 orakor felvette egy ottani holgy, akit alig ertettem es akinek elmeseltem, hogy Zujiek tanacsara hozzajuk fordulok: Ocsi repjegyet kellene kesobbre attenni. Mikorra? Mondom, rugalmasak vagyunk a datummal,,,, es folytattam volna, de o kozolte, adjak meg pontos adatot, o nem fog minden napot nekem atnezni - holott meg ki se nyogtem, mit akarok. Na nem baj, akkor varjak kicsit. Ez a "varjak kicsit" ugy nezett ki, hogy 20 percekre zene be, Szilvike varakozik a telefon masik vegen. 3x megkerdeztek az osszes adatot, oda-vissza, mivel fizettem, stb. , fel akartak hivni a Zujit, mint jegykibocsato, stb.,,, es a vegen nem sikerult semmire jutni - mert megszakadt a vonal kb. 1,5 ora utan. Fel egy korul majdnem megorultem.

Visszahivtam a Zujit, ugyanis a British-t lehetetlen volt elerni. Kb fel ketto korulre ott tartottam, hogy tobb kollegajukkal beszeltem: adategyezetetesek, zene, varjak kicsit, hivjak a British-t... Aztan megszakadt. Ilyenkor vartam par percet, hogy visszahivnak e a korabban egyeztetett mobilomon, de nem.
Visszahivtam en oket. Ujra meg ujra.

Megjegyzem, hogy mikor elkertem az adataikat, telefonszamaikat, mintha meg sem hallottak volna. Volt, akinek mondtam, hogy hanyadik ember, akivel ma beszelek, es hogy regebben inteztem ilyeneket, es ennyi bajom meg nem volt - egyik fulon be-masikon ki, semmi reakcio, udvariasan valaszoltak: kerem az xy adatokat holgyem.

Vegul felvette egy ferfihang (mellesleg mindegyik indiai akcentussal beszelt, ami nem baj, csak nehezen ertem ha hadarnak), aki viszonylag gyors egyeztetes utan kozolte, hogy hivja a British-t, maradjak vonalban. Kisvartatva visszaszolt, hogy nem tudja elerni oket, akkor fizessem ki a foglalast es a kulonbozo dijakat. Mondom neki, nincs nalam az a kartya, amivel fizettem, erre o: lehet mar Amex-szel is fizetni. Juhuu! Orultem, mint majom a farkanak. De korai volt az orom. 2 perc mulva radobbentunk, hogy mivel tegnap helyeztek uzembe az Amex szolgaltatasukat, ma ugylatszik megsem mukodik. Nembaj, Lackot felhivtam, masik hitelkartyaert, erre mi van? Nincs rajta xy osszeg (ami nem ert at a bankunkbol) igy nem tudta hasznalni a Zujis ember. Sebaj, Orsika itthon volt, adott egy masik kartyat. Viccesen azon se volt eleg fedezet.

Erre az ember - gondolom megszant mar - azt mondja, 8-ig dolgozik, felhiv 6 korul, addig tudok ratenni penzt a kartyara? Mondom: tudok, akar azonnal is. Erre o: okes, 6kor hiv.

7-kor hivott. Azzal fogadott, hogy a British-t azota se birta elerni (egy ugynok???? mi ez a British Airways, valami atyauristen??) de a szabalyzatban latja, hogy nelkuluk nem modosithatunk.

Nem baj, hivja oket. Fel 8-kor, amikor mar Chatswoodban kellett volna lennem egy ovodas mama talalkozon, amitol persze nap kozben mar elment a kedvem - visszaszolt a zenelesbol, hogy bocs Szilvia, nem lehet elerni a British-t. Mondom neki, az jo, holnap lejar a repjegy.
Azt mondta, pentek reggel 8-kor hivjam a Zujit, majd hagy email uzenetet a kollegainak. Kertem, hogy adja meg a szamat, de o akkor meg nem lesz bent. Szerinte meg delelott modosithato az europai ido szerint pentek este lejaro repulojegy. Vagy bebukjuk.

Az egyik holgy megkerdezte nap kozben: miert nem modositotta elobb a jegyet?
Mondtam, 3 oka van:
1.) nem tudtuk pontosan, mi lesz a gyerekkel/vizummal,
2.) nem tudtam, hogy egesz napos telefonalassal sem tudom elintezni, es
3.) nem volt az elmult 2 hetben ennyi idom osszesen se magamra, se telefonalni.

Most muszaj volt, de nagyon remelem, hogy nem pont a Brittanal lesz olcso akcios jegy a kovetkezo 10 evben, mert nem kivanok veluk utazni sehova. Ebben Lackoval egyetertunk, o Londonon keresztul nem ohajt repulni. Mondjuk amilyen modortalanok es udvariatlanok a nem annyira jo szolgaltatasukert cserebe,,, nem is csodalom.

A Lufthansanal erdekes modon tavaly viszonylag gyorsan megoldodott ugyanez, csak akkor David helyett Katalin nev szerepelt - a tobbi adat /vasarlo, kartyaszam/ ugyanez volt.

MIERT, British Airways, MIERT???

2 comments:

Jakab Timi said...

Hát ez nem semmi volt még végigolvasni sem. Drukkolok!
Üdv.:Timi

Unknown said...

Koszike, van izgalom boven!
De hol a Te blogod???? pussz!