Sunday, October 24, 2010

Heti izgalmak

Zurzavar - Orsika a levegoben

A het eleje kisssse kaotikusra sikerult :-))

Eloszor is Orsika ugye itt volt egy hetig (irtam?), es elvileg kedden kellett volna hazareppennie. A kedd reggelje szabad volt az egy hetes hajtas utan, gepe 3-kor indult vissza Brisbane-be, igy elmentunk delelott baratnozni - ahol szinten volt 1 kis dolga, amivel idoben kesz lett. Viszont jo csajos szokas szerint elbeszelgettuk az idot es delutan sebes lo vagtaban rohantunk a repterre. Az en hibam volt, hogy (ugyan voltam mar parszor a belfoldi terminalokon) valahogy elbenaztam a sorokat es tok rossz helyen tettem ki Orsit borondostul, amitol aztan, mire becibalta a borondjet, mar zart ajtokra lelt.

Kesobb kiderult, hogy
- be is mehetett volna oda, ahova nem ment, na meg
- online becsekkolhattuk volna, amit nem tettunk, plusz
- a repteren melozo baratnojet meglatogathatta volna, amit nem tett meg,,,,
ehelyett irt nekem egy sms-t, hogy lekeste a gepet,, mindezt haromnegyed 3-kor.

En ekozben vigan autokaztam a dugoban, es kb. Neutral Baynel, a reptertol 20 km-re vettem eszre az sms-t, mikozben tankolni akartam. Azonnal hivtam Orsikat, hogy varjon, mar indulunk is vissza. Ekkor kb. fel 4 volt, tehat vissza a novekvo forgalomban. Mivel a benzinkutnal vegul kialltam a sorbol, kicsit aggodtam, mert a mutato nekiallt villogni, de gondoltam, sebaj, majd Orsikaval megtankolunk.


Meg egyszer beszeltunk, mikor megemlitettem, hogy lemerul a mobilom,, aztan vege is volt. Elfelejtettem megnezni, hogy hol fog varni, es ezt a telefont mar nem lehet visszakapcsolni, ha egyszer kinyuvvadt az aksi. Dugo volt az alagut utan, es ami a legszebb, hogy minden jozan eszt meghazudtolva ujra eltevedtem a belfoldi repteren.


Miutan csak hatalmas kor megtetelevel birtam visszajutni a 2-es terminalra, rajottem, hogy azt se tudom, hova megyek (pedig nyilvanvalo lett volna), igy leparkoltunk Bencevel a 10 perces pick up zonaban. Na de,,, akkor meg pisilni kellett.

Berongyoltunk az erkezesi oldalon, fel a mozgolepcson, rohanva Orsikahoz, aki nyilvan ott allt mar az indulasi oldalon az igert 25 percem helyett kb. masfel oraja,, vegre pisi, rohanas a parkoloba, ami mar nem volt ingyen.. fizettem volna, ha tudtam volna, de a hitelkartyamat nem fogadta el a gep, rohanas embert keresni, megtalalni, rossz helyen kiindulas a parkolobol, visszatolat, atnyomul, gomb megnyom - es kiszabadultunk :O)))

Mivel Orsika raero idejeben becsekkolt a szerda hajnal 6-kor indulo jaratra, igy masnap kora reggel mar gyerekjatek volt kiugrani 5-kor a repterre :O)



Pottyos Bence

Miert volt Bence velunk kedden?? Mert a feneke tiszta piros kiutes lett reggel 9-kor. Es mit kerestunk reggel 9-kor oviidoben otthon?
Elfelejtettem elindulni vele Ovodaba!!

Amikor felkelt Orsika es David, valahogy elkavezgattunk, dumcsiztunk..
Aztan Orsi rakerdezett: nem akartad Bencet oviba vinni a repter elott? Nabasszus! DE!!!!
Erre feltuntek a pottyok a popon.

Felhivtam az ovit, ugye ne vigyem, mert ki tudja milyen pottyok ezek.. igaz, se laz, se levertseg, se hason kiutes, se sehol mashol,, dehat persze, maradjon otthon.. megthetaztam, erre 10 perccel kesobb egy darab potty nem volt rajta, ugyhogy ulhetett az autoba, semmi gond nem volt vele egesz nap :)) Velem annal tobb :O))



Sydney forgalomban - Lacko tanfolyamon

Jut eszembe, 7 ev ota eloszor tapasztaltam meg Sydney-ben azt, amit Orsika pont a minap emlitett. Nevezetesen, hogy ha valamelyik alagutban tortenik egy incidens, akkor az alagutak osszes tablajan voros betukkel villog: kapcsold be a radiodat - s mivel mi is igy tettunk, minden savon hallhattuk az "alagut radiotol", hogy mi hol robbant le, es a figyelmeztetest, hogy fokozott ovatossaggal vezessunk a jobb szelso savban, helyet hagyva a mentoknek, Sarga Angyaloknak (NRMA), stb.

Na, ez nem a repter fele menet volt, bar majdnem arrafele igyekeztunk az alagutakon at.... a pentek delutani forgalomban... ugyanis Lacko Adammal egy 3 napos ingyenes internet marketing treningen volt Brighton Le Sand-ben, a Novotelben. Mig vartunk Lackora, rollereztunk egy oriasit,,, utana meg o rollerezett, ha mar egesz nap ult :O)) mi addig Daviddal neztuk a le- es felszallo repcsiket, mert szinte szemben voltak a kifutopalyak. Olyan szep volt :)



Oltas

A csutortokot sem hagyom am ki a heti felsorolasbol: vegul eldolt Bence es az oltas sorsa.

Emlekeztetoul megirom, hogy en ellene voltam a kulonbozo negativ tartalmu informaciok/ kovetkezmenyek miatt, mint pl. bizonyos vakcinak a gyerekek egy bizonyos reszenel pl. agykarosodashoz vezetnek, ami tobbek kozott autizmushoz, hiperaktivitas/figyelemhianyos viselkedeszavarhoz vezethetnek,, aztan a nehez fem tartalmuk miatt, stb.
Akit erdekel, itt egy pro-kontra weboldal:
http://vaccines.procon.org/

Vegul is ket lenyeg van, ami miatt belementem Bence esedekes, 4. eves beoltasaba (szamarkohoges, baranyhimlo, mumpsz, rubeola, stb.):

- Az egyik az, ha akarok vele utazni pl. majd kesobb Afrikaba (ugye, fozni a gyerekeknek), akkor muszaj lesz beoltatni magunkat,, es a tobbi hasonlo helyen is..
- A masik: siman kiszedheto a mellekhatas es a nehez fem is az oltasbol, es persze azonnal meg is tettem.

Akit erdekel egy masik weboldal, konkretan a kovetkezo cikkel:
"Autizmus, ADHD (figyelemzavar/hiperaktivitas), higany, nehezfem mergezes, oltasok es politika" itt olvashat rola:
http://thehealersjourney.wordpress.com/2009/01/19/autism-adhd-mercury-heavy-metal-toxicity-vaccination-and-politics/



Bence es a szuri

Egyebkent nagyon erdekes volt Bence reakcioja. Kulonosebben nem mondtam neki semmit, csak azt, hogy elugrunk a Dokibacsihoz valamiert.
Minek stresszelnem? Most magyarazzam el, hogy 1-1 szurit kap a combjaiba, de nem kell felni?
Ez egyenes ut lett volna az uvolteshez, semmi szuxseg nem volt ra.

Bementunk, beult az olembe egy repaval, par mondat a Dokibaval,, es Bence az elso oltast eszre sem vette. A masodiknal mar felfigyelt a ragtapaszra, amit az elso szurira kapott. Megjott a masodik ragtapasz is, Bence kiszallt az olembol es ennyit mondott: "Thanks! Bye!" (Koszi, hello!)
Aztan ment a rollerert.



A mesek hatasa Kisdedunkre

Bencenek minden este meset olvasunk. Szoktunk Pottyos Pannit is. A minap bajba kerultunk. A Vidam mesek cimu mesekonyv egyik epizodjaban a foszereplot Panninak hivjak - de hiaba, Bence hallani sem akar rola, hogy meg egy "Pannija" legyen.


A mesebeli kislanyt Katinak kell hivnunk :O))

Ekkor felvilagositottuk, hogy az egyik Nagynenije is Panni - de Bence ezt a tenyt is mereven visszautasitotta es kozolte:
Panni csak EGY van, aki POTTYOS! :-))))



Vihogsagos

Meg egy dolog, mai zarszonak: ha valaki nekem azt mondja regebben, hogy 38,5 evesen vegigrollerezem majd Sydney tengerpartjait,, hat biztos rohogo gorcsot kaptam volna :O))




No comments: