Saturday, March 8, 2008

Eljenek a NOK, a ZOLTANOK, es az ELSO KIMONDOTT SZO!

Marcius 8. A Nemzetkozi Nonap alkalmabol - illetve Indonez vendegeink reszere - Lacko fantasztikus vorosboros porkoltot rittyentett nokedlivel :) A levest /cukkinikrem/ es a desszertet en csinaltam hozza, viszont o szervirozott es pakolt el ebed utan.

Zoli Bencevel jatszott a delelott folyaman /hagytak minket keszulodni es takaritani/. Mikor mar nehanyszor ki-be csuktak a komod osszes fiokjat, kiderult, hogy Bence boszen utanozza Zolit, es vagy tizszer kimondta a "kesz" szocskat. Lehet, hogy megindul a szoaradat hamarosan? Mindjart 21 honapos. Ha majd szukseget erzi, el fog kezdeni beszelni. Addig viszont meglehetosen egyertelmuen ertesunkre adja, mikor, mit szeretne. Szinte mar gondolatolvasok vagyunk Lackoval - vagy Benoke telepatikus uton kommunikal ;-) Errol talan majd kesobb...

Delutan lementunk a partra. Fel otkor meg perzselt a nap, pedig az az erzesem, mintha mar muloban lenne a nyar. Ehhez kepest 2 napja leegtem Clovelly Beachen :))) Ma a valtozatossag kedveert egy hatast dobtam a vizes (itt a kepen pont szaraz) sziklakon Dee Why-ban, emiatt sajnos Bencet nem sikerult elkapnom. O kicsit esett, de legalabb nem serult meg. Nekem csunyan koppant a fejem, de ugy nez ki, komoly baj nem tortent, csak bucira dagadt, ez viszont nem latszik :) csak erzem :( Ket konyokom szinten banta, de tobb is veszett Mohacsnal :))

Ki mondta, hogy ujszulottel nehez az elet??? Csak kezdjen el rohanni esz nelkul a Csemete, fel s ala! Az meg nem lenne baj, ha nem hinne azt, hogy tud lepcsozni egyedul /pedig nem tud/, combig ero betonfalra felmaszni leeses nelkul, majd lelepni onnan mintha lepcso lenne... auuu.... Ovatlan anyukanak dupla auuuu :)))

Apropo. Hol is hagytam abba multkor? IELTS Nyelvvizsga. Jovo penteken tobbet tudok majd. Persze kifutottam az idobol, ami mondjuk itthoni gyakorlaskor nem tortent meg. De mas elesben, es mas hazai palyan. Nagyon tetszett egyebkent az egesz menete - ha szabad ezt mondani. Odaertem reggel egy oraval korabban (pedig nem akartam, csak fellel, mert mindig kesek, erre tessek!?), ahogy beleptem az egyetemre (UTS), eligazitok alltak egymas hegyen-hatan: veletlenul sem mehettem volna rossz iranyba. Nehanyszor lecsekkeltek az utlevelemet, majd taska balra el, vizsgazok jobbra egy szal cerkaval+radir, es lehetett relaxalni egy oriasi teremben. Tobb, mint szazan voltunk, rengeteg felugyelovel. A kornyekemen szinte csak azsiai volt, de en nem banom, elvezkedtem: a divatjukat kevesen birjak kovetni :) 9 helyett fel tizkor kezdodott a vizsga /a sok keso miatt, nesze neked aggodalom/.
- Listening /40 perc, kulonbozo akcentusokkal elhangzo feladatok/,
- Reading /60 perc, szovegertes, egyre hosszab, bonyolultabb tortenetek alapjan/,
- Writing /20 perc alatt 150 szavas level, kozvetlenul utana 40 perc alatt 250 szavas essze/, majd masfel ora szunet (nekem), ugyanis 2-re osztottak be szobelizni. Elsetaltam addig a Peddy's marketre /kb.az otthoni Negy Tigris piac/, majd 3/4 2-re vissza. Meg egy utlevel ellenorzes a biztonsag kedveert - tuti en fogok-e vizsgazni -, aztan ujabb varakozas. Minimum 20 teremben folytak a meghallgatasok. Egy kedves holgyhoz kerultem, aki egymas utan villamgyorsan feltette a kovetkezo kerdeseket: beszeljen szulovarosarol; mit tud mondani az oregebb varosreszrol; mikor kapott utoljara ajandekot; szeret-e ajandekozni; milyennek talalja hazajaban a kornyezetvedelmet; mik a problemak; hogyan lehetne orvosolni ezeket. Nos, ez 10 perc alatt zajlott, nem hagyott tul sok idot gondolkodni...
Akit bovebben erdekel ez a fajta angol nyelvvizsga: http://www.ielts.org/

Par szoban a heti esemenyek: Edith-eknel jartunk a belvarosban, o is jart nalunk, a szokasos Manly sutkerezes, mamaklubb, jatszocsoport is megvolt, sot, csutortokon tettunk egy egesz napos kirandulast Edith-tel, Orsikaval es Zolival a "masik oldalon": La Perouse, Maroubra, Coogee es Clovelly Beach-eken. Belefutottunk ujabb 3 hazankfiaba, bar Sydney-ben ez nem tul nehez :) Majd este Edith es en vendegeskedtunk Attieknal, egy jo tatarbeafsteak-re. Ah, futni is voltam, jut eszembe.. persze, persze, meg lelkes vagyok :))))

No comments: