Sunday, December 18, 2011

Fogorvos

Benő lefejelt kb. 2 hete, aminek eredményeképp kilazult a bal felső 2-es koronám.
(a felső négyet kislánykoromban darabokra törtem, mikor egy fém félkör alakú mászókán beestem két fok közé az egyik fokra ráharapva, talán azután egyből, ahogy kinőttek a rendes fogaim, annyi is volt nekik).

Kedden elugrottam a fogdokihoz Dee Why-ba (ő rángatta ki a bölcsességfogaimat, egyet 45 percen át a gyökerei miatt pár éve..)
Elmondtam neki, ő meg fogott egy szalvétát, hogy ok, lekapja majd visszaragasztja. Gondoltuk mi.
De a fog nem akart jönni.
Fogott fogselymet, a tövére csavarta és ide-oda mozgatta, mint egy tejfog kihúzáskor.. semmi.
Elővett egy arasznyi harapófogót, remélve, hogy nem sérti meg a koronát, semmi.

De mondom, a korona úgy mozgott a számban, hogy azért nem mertem megvárni vele a februári hazamenetelemet, nehogy lenyeljem, vagy valami.

Kis fejvakarás: röntgenezzünk. Persze. Amíg előhívták a filmet, rángatta, semmi.
Kész lett a kép. Mit láttunk?
Bence úgy fejelt le, hogy elgörbült a csap a koronában!!! AUUU!!

Nem kértem érzéstelenítőt, gondoltam,  majd thetazok közben, nem is fájt, bár kis kampóval kitágította körbe a fogínyemet, azt elővett egy másik fogót. 2 perc és kint volt. Összesen kb. 2O percig húzta.

Elmeséltem nekik, hogy az egyébként anno egyenes négy felső fogam azért nem egyenes többé, mert Bence egyszer alulról felfelé fejelt le, és akkor valahogy elcsúszott (?) a két első fog egymástól, azóta nincsenek egy szintben.

A fogorvoscsaj nevetett és ajánlotta: használjak bukósisakot a fiamhoz. Én is nevettem.
Majd kifizettem a 8O dolláros díjat (18-2Oezer forint kábé) és örültem, hogy a maradék 45 dollárt meg a magánbiztosítónk állta.

No comments: