Thursday, May 29, 2008

Dolgozni Ausztraliaban by Szilvika :)

Uj munkahelyi elmenybeszamolomra 2 hete keszulok, csak epp nem volt eddig erom, vagy idom. Hihetetlen, hogy vagy semmi kulonos nem tortenik velunk /szinte mar-mar unalmas haha/, vagy porgunk ezerrel!?
Szoval elkezdtem dolgozni. Eleg nagy szo, miutan 2 eve itthon vagyok Bencevel es elotte is itthon voltam 2 evig, Najo, tanultam... es egy kicsit dolgoztam is.. de igazi, naaagy cegnel, irodaban, ugy, mint regen? Ez az elso, 4 ev ota. Immar 2 hete Ozzi elmenyeket gyujtok, figyelek, reszt veszek, osszehasonlitok /ohatatlanul is/. Kiderult, hogy a ceg 9% nyugdijjarulekot fizet utanam, a fizumon felul, es az is, hogy az elso 6000 dollar utan teljes mertekben visszaigenyelhetem az adot /most mindjart az elso adagot, junius 30an/. Hat ezek nagyon jo hirek, ha hozzaveszem meg a gyerkocoket, kasza blanka :))) Munkaidomet 7-3ig valasztottam meg, igy hazaerek Bence delutani alvasanak a vegere, illetve a gyerekekhez is pont el tudunk erni. Vissza a munkara: SAP adatrogzites, ma megdicsertek, hogy "nahat, milyen gyorsan betanultam". Nahat, 2 het alatt :))))) Emese mostmar nyugodtan reppenhet, minden a helyen lesz, mire visszajon ;-) Tehat feldobom a termekeket a nyilvantartasba es nehany excel tablazatba, illetve riportokat huzgalok le. Tegnap a kollega es a fonok egyetertesben megemlitettek, hogy "take it easy", nem kell sietnem, szep lassan dolgozzak, raerek, idom lesz, inkabb pontosan csinaljam /aszittem, ez nyilvanvalo???/. Ha en ezt a klubban elmeselem.. Nem tudom, hallottam e valaha ezeket a mondatokat???
Az iroda hatalmas, sok kis fakkban sok kis emberrel, de egyebkent negyesevel ulunk. Vegen az uvegkalitkaban ott ul a fonok, bar se nem lattam meg, se nem ismerem, allitolag egy csondes ember /es lathatatlan is vajon?/ Az osszes kollega kozvetlen, kedves, mosolyognak es viccesek. Allati jo, hogy ertem, miket poenkodnak :)) Persze ez most hulyen hangzik, de vegyuk figyelembe, hogy en 95%-ban magyarul beszelek magyarokkal, Ausztralia ide vagy oda. Jut eszembe, 5 magyar kolleganom es egy magyar fonokom van.. nesze neked angol gyakorlas :o)
Ebedido letezik, de meg nem sikerult biztosra megallapitanom az elszamolasat, de talan nem is olyan fontos. Lenyeg, hogy megyunk, es fincsiket eszunk, de mindig vegakat. Van buddhista, kinai vegetarianus es organikus konyha is a kornyeken.. es egy bolt is, ahol vecsesi kaposztatol majonezig eleg sok minden kaphato :) Teljesen furcsa /ugye, a regi beidegzodesek/, hogy nem nez ra senki az orajara, mikor hazaindulok :))) Kave, tea rendelkezesre all korlatlanul, bar kicsit neheztelek, hogy a 2 het alatt csak egyszer kaptunk egy raklap /maradek/ szendvicset es suti hegyeket, uditoket.. dehat messze vannak a marketingesek :))) Internet korlatozva, de hasznalhato, telefonalni lehet, megallni dumcsizni nem gond, es az is kiderult, hogy a fonokommel egyetemben nagyon sokan kimennek setalni 1-1 orakra, mivel egesz nap ulunk es a legkondi eleg rosszul mukodik, hol lefagyasztanak, hol meleg van - dehat semmi sem lehet tokeletes :0) Az irodaban rend a lelke mindennek, fel kell legyen cimkezve minden, fiokok, monitorok, stb, ez talan az ISOhoz hasonlo.. vagy nem tudom, de nem is akarok mar emlekezni, regen volt. Sajnos nem jut eszembe tobb info, raadasul Lacko epp nez egy filmet: Bucket list: 2 halalos beteg ember /Morgan Freeman, Jack Nicholson/ utolso napjai... azt hiszem az a mai napi vegso konkluziom felalomban: mindenkinek jo egeszseget kivanok es elvezzetek az ELET minden pillanatat!

No comments: