Friday, March 27, 2009

Megbuktam, mint Rottenbiller

A letelepedestol szamitva van 3 honapom, hogy megcsinaljam az ausztral jogositvanyt - lassan mar nem vezethetek az ervenyes magyar jogsimmal+forditasaval.

Mivel nem erossegem a turelem, az elso adando alkalomra kertem helyet. Mult het elott jelentkeztem be az interneten a kresz-tesztre, par napra ra - mult kedden - mar bent voltam az irodaban. Nem vittem magammal lakcimigazolo papirt, igy az ugyfelszolgalatos sajnalkozva atrakott masnapra. Sebaj gondoltam, es kiolvastam a vezetesi kezikonyvet kedd ejjel, majd 3x hibatlanul megcsinaltam az online tesztet, igy elegedetten mentem szerdan vizsgazni, nem is volt problema. Sikeres tesztiras utan mondja a holgy, majd otthon kerjek idopontot az interneten.. mivel 3napon at nem birtam lefoglalni, e het kedden ismet be az irodaba, es szinte csodaval hataros modon ma volt hely itt a kozelben egy fel oras vezetes vizsgara. Kiolvastam a vonatkozo szabalyokat vizsga elott, es megallapitottam, hogy egesz jol emlexem mindenre :) Mondjuk egy balesetem sem volt 15 eve, miota jogsim van. Habaar, a Hondanknak a nozijat lekoccoltam allo helyzetbol falnak gurulva a parkolonkban egyszer :0)

Kozben kaptam egy cimboratol egy tobb reszes beszamolot arrol, miert bukott meg haromszor mostanaban, habar 20 eve vezet.. na, gondoltam, ezt jo olvasni, majd duplan odafigyelek, legfokepp arra, hogy ha savot valtok, ki/beparkolok, forgassam a fejem, ne tukorbol tegyem..

Es eljott a vizsga. Sejtettem, hogy meg fogok bukni, mert rutin ide vagy oda, nem birom, ha tesztelnek :)) Elbenaztam egy parkolast, mire megjegyeztem a nem tul beszedes vizsgabiztosomnak, hogy ezt napi 10szer megcsinalom ennel szukebb helyeken, es ha nem lenne itt, most se lenne gondom - de nem volt vevo a humoromra. Mentunk egy 20 perces kort, majd visszaparkoltunk az iroda ala. Bent kozolte, hogy sajnos megbuktat. Mondtam: gondoltam. Erre o: a parkolassal nem volt baj, viszont: 2x nem a piros lampa elott, hanem mellette alltam meg /pedig eskuszom, nem kellett a gyalogoknak kerulgetniuk a kocsi orrmanyat :)/, es egyszer - a fobun, amit sajnos csunyan beneztem - lejton lefele 60-as tablanal 65-tel mentem, miutan szolt, hogy maradjak a jobb savban - ugyanis mar annyian kerulgettek, hogy balra tartottam volna :) Na de a vizsgabiztosunkat ez nem hatotta meg, es igen, igen, igen, en is tudom, hogy nem kell mindig felvenni a forgalom ritmusat, hanem figyelni a tablakra, de hat igy jartam.

Erdekessegkeppen: kaptam 3 darab L betut, vagyis Tanulo jelzest, amit mindig hordani kell az automnak, es csak akkor vezethetek, ha ervenyes ausztral jogsival rendelkezo szemely ul mellettem. Utast pedig abszonudli nem szallithatok - vagyis Bence, Anyu "kilove".

Azt hiszem, jovo hetet hanyagolom, es persze mar bejelentkeztem a kovetkezo vizsgara /7 napnal elobb nem lehet/, 12 nap mulva ujra megprobalom, haha. Fej forgat, szepen parkol, pirosnal vonal elott megall, korforgalomban indexel, es nem idegeskedik feleslegesen :)

No comments: