Alakul a gyermektanfolyamunk programja Jessie-vel, mar nincs egesz 3 het, hogy megtartsuk az elso kettot. Azert ketto, mert ugy dontottunk, ket kulonbozo korcsoportnak tartjuk: 5-8 es 8-12 eveseknek.
Rengeteg gyakorlatunk van, kulonbozo temakorokben, de meg nem dontottuk el, melyiket hasznaljuk es hogyan, ez ennek a hetnek a feladata.
JUDIT szemelyeben Life Coach-unk is van! Huh, nagggyon jooo!!! Amit eddig Jessie-vel hosszabb idon at nem sikerult pontosan megalmodnunk nehany osszejovetel alkalmaval, azt Judit 2 ora alatt felvazolta nekunk. Osszeultunk, meghataroztuk es kiosztottuk a feladatokat, termeszetesen sokkal egyszerubb az egesz, mint gondoltuk.
Most jon az is, hogy milyen celcsoportot akarunk megcelozni. Egyelore ez nyitott.
Amit kinalunk, az egyelore tomoren igy epul fel:
Vegyuk alapnak a TERMESZET Temakort peldaul.
E kore felepitve mondjuk 3 oraban lesz kezugyesseg fejleszto program, rajztol kezdve a termeszetben talalhato elemek (faagak, madartollak, stb.) felhasznalasa (leginkabb a muveszetterapiabol hozott elemekkel, kisgyermekek eseteben a belso-kulso feszultsegek/elvarasok oldasa celjabol).
Lesznek egyeni, paros es csoportos gyakorlatok, ezek mind a szemelyiseg fejleszteset szolgaljak
- motoros mozgasfejlesztes,
- kognitiv fejlesztes/viselkedesterapia, avagy ujra tanulhato a beerkezett informaciofeldolgozas es kozvetites,
- szenzoros integracios terapia jellegu feladatok, ugymint kez-szem koordinacio, vizualizacio,stb.
- verbalis es non-verbalis gyakorlatok
- ventillacios gyakorlatok,
- lesz "meditalas" vagy "vizualizalas", 2-3 perc csak, ahol a gyerekek egy biztonsagos helyet fedeznek fel maguknak, ahova mindig fordulhatnak, ha banatosak/mergesek, vagy eppen nyugalomra vagynak,
- lesz egy kis tanc/mozgas, tornagyakorlatok
- es lesz mese az aktualis temankhoz kapcsolodoan, ami utan ujra pl.rajz/festes/alkotas kovetkezik.
A lenyeg az, hogy a gyermek onbizalmat, onertekeleset, onbecsuleset, kommunikacios kepessegeit fejlesztik, mikozben egy biztonsagos, biralat nelkuli helyen celiranyos tevekenyseget vegezve jol erzi magat es alkot. Az alkotas oromeert es sajat maga miatt.
Van egy-ket meg celiranyosabb otletem/feladat, ami kb. 20 percen belul kepes kitagitani a kicsik nezopontjat, de egyebkent eredetileg tinedzserek stresszkezelesere szolgal. 'Semmi extra', es megis nagyon hatekony: a feladatok segitsegevel tulajdonkeppen a gyerekek meglatjak, hogy van valasztasuk egy tanult mintabol kilepni /rossz vagyok, mert apa azt mondta/megvert, idegesitem az anyamat, terhere vagyok a kornyezetemnek, senki nem figyel ram, mas gyerekek/testverem szivoznak velem, nem vagyok jo xy tantargybol/focibol/enekbol, stb. nem tudok beilleszkedni/nem fogadnak be, rengeteget kell tanulnom, hogy bebizonyitsam, nem vagyok hulye, nehez az iskola, utalom a gyerekeket/verekedos vagyok, mert nem tudok jobb megoldast, es barmi hasonlo negativ on-ertekelesi problema/.
Nagyon hatasos, es rengeteg gyereknek segitenek ezek a modszerek.
Ezeket mind lehet az Art Therapy es a Theta egisze alatt csinalni, de termeszetesen mindhez kell a szuloi engedely. Epp most csinaljuk a rendorsegi /erkolcsi,stb./ es egyeb engedelyeztetest, mert szigoru szabalyai vannak, ha gyerekekkel akarunk dolgozni, ami jo, mert nem gyerekmegorzo kivanunk lenni.
A hatterinformaciok az alabbiaktol szarmaznak:
Vianna Stibal: Theta Healing, az osszes tanfolyamom anyagabol - gyakorlati dolgok, semmi misztikum
Rudolf Steiner: Antropozofia, az 1 eves tanfolyamom anyagabol - rendkivul jo szenzoros gyakorlatokkal
Muveszet Terapia - Jessie osszes tapasztalata/munkaja Down koros es Autista gyerekekkel/felnottekkel
Tovabba ihletoink a teljesseg igenye nelkul: Carl Jung (tudatalatti, kollektiv tudat temakorben pl), Erik Erikson (pszichoszocial.fejlodes), Virginia Satir (csaladterapia), Maria Montessori (gyermekszemelyiseg-fejlesztes), Louise L. Hay-Byron Katie (szem.fejlesztes), Robert Kyosaki (penzugyi neveles, ami itt nem lesz eppen, de egy aspektusbol nagyon is hasznalhato), es meg sokan masok, es meg sok mas.............
No comments:
Post a Comment