Thursday, May 26, 2011

Eszak Sydney - kozlekedes

Nem panaszkodhatok: szep helyen lakunk, isteni a komplex, egesz jol tartja a meleget a teglaepulet (bar kint reggel 13, napkozben kb. 18 fok van, bent emiatt azert futunk reggel-este),
jo a lakas es kozel van a tengerpart.. megis egy valami van, ami eleggge maceras.

Ez pedig a kozlekedes.

A Waldorf/Rudolf Steiner ovoda 12 km-re van tolunk. Ez elso hallasra nem tul rossz.
Hihetetlen, de Burwood-bol (ahol ugye tavaly aprilistol julius vegeig laktunk 3honapot) az ovoda 17 km-re volt.

Osszehasonlitaskepp irom: Burwood - Willoughby (az ovi kerulete) 17 km = 1 ora
Manly Vale - Willoughby, 12 km = 55 perc. Mondjuk egy ora, mert neha teszunk Lackoval egy kis kiterot, es peldaul kidobjuk a Milsons Point-i vasutallomasnal, vagy Neutral Bay-ben dobunk egy kis kanyart, ha a Military Road-on nem tud a buszsavban kiugrani.

(A terkepen feketevel bekeretezett resz also feleben mozgunk, Palm Beachre es St. Ives-ba is neha megyek, de a masik fele a napi szintu).

Gyakorlatilag igy nez ki egy napunk, hetfon, kedden es szerdan:

Fel 7 es 7 kozott kelunk, kave, szendvicskeszites Bencenek gyumolccsel, repaval, sajttal.
O reggelizik es feloltozik, mi osszepakolunk, elkeszulunk.

Fel 8- 3/4 8 korul kiviharzunk a lakasbol.
Lackot 8- 1/4 9-kor kiteszem, hogy beerjen fel 9-re a munkahelyere, immar nem a legbelebb belvarosba, hanem a Rocksba, ami csak "egy kopes" a hid innenso oldalatol (legvonalban, de nem busszal atvergodni a Harbour Bridge-en, vagy vonattal es utana 10 percet loholni, hogy ne nagyon kessen el).
Miutan kitesszuk Lackot, 5 km az ovi.
Ha 8-kor szall ki, fel 9 korul erunk be (egyszer fordult elo iden, hogy elobb bent voltunk par perccel).
Ha 1/4 9-kor szall ki a kocsibol, kb. 8.45-50 kozott erunk az oviba.

Es ez meg csak a reggeli menet volt, TRANZIT SAVBAN, AHOL CSAK A BUSZOK, A TAXIK, A MOTOROSOK ES AZOK AZ AUTOSOK MEHETNEK, AMIBEN MIN. 3 EMBER UL.
Akik 3-nal kevesebben ulnek, azok ott szivnak mellettunk vegig. Volt Lackonak egy pillanata, amikor komppal akart munkaba menni Manly-bol, az azt jelentene, hogy minimum masfel ora lenne az oviba reggel az ut. Kisebb nyomasra letett errol, mert ugye regebben meg heves vermersekletu voltam.

EDDIG A REGGEL FELE.


Oviban kicuccolunk, pisi, puszi, es ripsz-ropsz, 10 azaz TIZ orara otthon is vagyok.

Intezem a dolgomat otthonrol, de neha megyek-jovok.. aztan delutan ujra nekivagok.

Pontosan 16.25-kor indulok el, es igy a delutani forgalomban (amikor is nem tudom a T-3-as savot hasznalni, mert az csak reggel van a varos fele, du. visszafele muxik) beerek az ovodaba pontosan negyed hatra. Hurra, ez jobb, mint reggel, 10 perccel kevesebb is. Szinte mindig igy jon ki a lepes.

Bencet osszepakolom, fel 6-ra kesz vagyunk, majd szepen az esetek nagy tobbsegeben elautozunk ujra a vonatallomashoz, ezuttal North Sydney-be (ami szinten kb. 5 km az ovodatol es kb. 15 percig tart odaerni). Lacko 5.50-re megerkezik, hogy egyutt aztan hazarepuljunk a TRANZIT SAVBAN ujra. Altalaban 6 orakor mar otthon is vagyunk.

Az autonk birja, es csak kb. 5.4 litert fogyaszt ebben a szuttyogesben, hiszen NE felejtsuk el, hogy reggel meg az ISKOLAZONAK is mukodnek, vagyis minden egyes suli kozeleben 40-nel lehet csak menni (ami jo a gyerekeknek, es az elektromos autonknak is, mert alig emeli meg a fogyasztast a vanszorgas).

Hogy en birom-e?
Az utolso Theta Kurzusom elottig (3hete) nem birtam es amikor Bence nem volt ott, anyaztam, amikor meg ott volt, akkor is, csak viragnyelven, de mondjuk mar SOKKAL kevesebbet, mint mondjuk fel eve, netan egy eve (az utolso kurzusomrol nem irtam, de az volt a legeroteljesebb)

HA belegondolok, hogy heti haromszor - 2 ora vezetes reggel es masfel ora delutan - napi 3,5 orat vezetek, es osszesen 6 oram van hetfotol szerdaig magamra/munkamra/stb. 10-4-ig gyakorlatilag, akkor most mar csak azert nem kapok idegrohamot, mert mar latom a remek es hasznos terveimet, ezaltal a jovot magam elott, es tudom, hogy minden valtozasban van.

Igy mar nem idegesen, csak neha megjegyzem, hogy pl. Mikor Bondi Beachre "elugrom" Manonhoz, vagy Ildikoekhoz Breakfast Pointra, stb. akkor ez a 3,5 meg egy extra masfel oraval emelkedik, hiszen reggel 10 utan ugyan fel oran belul odaerek Bondi-ra, de delutan 4-nel nem indulhatok kesobb, ha nem akarok elkesni az ovodabol zaras elott, hisz az alaguton/hidon mar felerosodik az amugy sem tul gyenge forgalom. Ismet egyebkent 16-20 km-rol van szo, attol fuggoen, hogy alaguton vagy hidon megyek at.

Idonkent bemegyunk Lackoert, ha tulorazik este 6 korul (8-10 km), ilyenkor extra fel ora atvergodni a hidon, es az alagut elott hosszu tomott sorok, nagy sarga lampa villogasa mutatja szinte mindig: vagy baleset, vagy torlodas van. Hazafele allat, 7-re otthon is vagyunk.



Meglatasom szerint az autosok altalaban nem mennek olyan gyorsan az Eszaki Tengerpartokon (Northern Beaches, amerre lakunk), mint pl. Bondi (Kelet-Sydney) kornyeken. A varosban (Central, Broadway) rengeteg a dudalas, tolakodas es egymas be nem engedese (tisztara, mint otthon haha), mig a mi kornyekunkon engem eddig 99%-ban beengednek, es soha nem dudaltak le.
Regebben (Theta elott) rendkivul idegesitett, hogy a 3 savos utakon a kozepso savokban torlodnak az autok es a ket szelso savot alig hasznaljak. Najo a belsot meg inkabb, de a kulsot annak ellener sem, hogy lo betukkel van kiirva: BUSZSAV es T3-as: 6-10-ig (reggel).
Nap kozben a kutya nem megy rajtuk. Szerintem csak a kozep-kelet europaiak hahaha :))

A masik erdekesseg: 60-as tablaknal 55-tel menni.
Ha sebessegmero kamera van (elore ki van tablazva 2-szer), akkor 60-as sebessegmeronel 40-re lelassitas.
DE cserebe: ha en sargan atmegyek, akkor utanam meg HAROM kocsi atjon RENDSZERESEN.
Na erre vannak a PIROSLAMPA KAMERAK. Rengeteg helyen. Latom mar reg, hogy nem is veletlenul.

Egyeb erdekesseg:
a biciklistak es a motorosok szlalompalyanak hasznaljak az utat, es a legnagyobb forgalomban, a legvaratlanabb pillanatokban bukkannak fel mellettunk, barmelyik szogbol, rendkivul zavaro, nagyon balesetveszelyesek, plane, a biciklistak. Multkor epp elottunk utottek el egyet, de szerencsere felallt a srac.

Amikor 40-nel lehet menni iskolazonaban, vagy egy szakaszon pl. 80-nal (Roseville Hid, mert azert neha a 29-es uton is jarok, Forestville fele, de ugyanakkora szivattyu reggel-este, csak ott nincs Tranzit Sav, szoval meg hatranyosabb 8 korul), es lejt az ut, annyira jol nez ki, hogy az autosok mennek szepen egymas utan, szep nagy kovetesi tavolsagot hagyva, mint a bocik, abszolut osszhangban.

A RENDOROK a Spit Hidnal folyamatosan orkodnek es szedik ki az illegalis savhasznalokat (egy vagy 2 ember ul a kocsiban). Annyira jot nevettunk hetfon!!! Ket rendor egy transzformator mogott felig gugolva megbujt es kis tavcsovel kemleltek a 3 savot, ahogy lejottunk a hidrol. Reggel 8 korul. Nagyon viccesek voltak, viszont radioztak es eleg eredmenyesek, hisz sokan akarnak csalni. Eddig 175 dollar volt egy ilyen akcio buntije ugy tudom (legalabbis tiltott kanyarodas, rokkant helyen parkolas, mobilozas ennyibe kerul altalaban)

Eddig anyaztam, most viszont pontosan tudom, mire akarom forditani a napi 3,5 - 5 oramat vezetes helyett, ugyhogy hajra En, megcsinalom, hogy kreativan es hasznosan teljen az ido akkor is, ha Bencus az oviban tenykedik :-))

Egy jo dolog van abban, hogy minden heten ennyit autozunk: latom ezt a csodaszep yacht kikotot, a hajokat, a tengert es azokat a gyonyoru fakat es parkokat.

Viszont az meg jobb lesz, ha ezt majd (kicsit arrebb) az ablakbol fogom latni es igy felhagyhatok a veg nelkulinek tuno soforkodessel :-)))

No comments: