Wednesday, September 23, 2009

Homokvihar Sydneyben

Ma reggel amint kinyitottam a szemem, valami nagyon fura szin sejlett at a fuggonyon.














A nagy voros mindensegre ebredtem. En is, mint sokan masok, arra gondoltam, hogy talan eg valami!?! Rohantam ki, de fust nem volt. Elkepeszto, szinte semmit nem lehetett latni! Az udvaron valami fura szagot ereztem - eros porszagot.

Tv bekapcs, elso hir: Melborne-ben foldrenges volt kedd este! Tejoeg! Szerencsere "csak" 3as, minden rendben odaat.


Eztan latom, hogy tegnap (kedden) hatalmas viharok tomboltak a kontinens belso feleben es Del Ausztraliaban, ahonnan a szel tobb tonna homokot kapott fel es szort tobb ezer kilometerekkel arrebb; most mar (szerda ejjel) Brisbane-t (kb. 1000 km eszakra) boritja el epp a finomszemu voros "takaro".

Sokkolo latvany volt, ahogy vilagosodott reggel - sargas-voroses szinben minden!
65 km/oras szelatlag volt elorejelezve, nem kizarva a 100 km/oras sebesseget, s bemondtak, aki teheti, maradjon otthon. Alagutak lezarva, kozlekedes lebenulva (hajnalban).

Mi fel 12kor indultunk az oviba, a garazsban brutal porszag, az autokon vekony voros porreteg.
Delutanra aztan kisutott a nap, kitisztult az eg, s a szel tovabbvitte utasat eszak fele......


Az utcso kep Dee Why Beachen keszult reggel.

No comments: